onsdag 8 februari 2012

Ett pågående skolarbete

Jag tror jag har slagit någon form av rekord. Jag håller på att färdigställa en syslöjds- uppgift som jag påbörjade någon gång under högstadiet, alltså för sisådär en 11 -12 år sedan! Ett par babysockar blev det tillslut och jag lärde mig ett par saker när jag de senaste dagarna har färdigställt socka nr 2. För det första har jag blivit väldigt mycket snabbare på att sticka än på den tiden jag hade syslöjd. För det andra att jag inte stickar lika hårt som då (dvs sockarna fick lite olika storlek). Och för det tredje att jag hade läst mönstret fel då det begav sig. Men nu är det snart klart, undrar om min slöjdfröken skulle vara nöjd om hon visste detta :)

den är finare i verkligheten, jag lovar!

1 kommentar:

  1. Jag kunde för allt i världen inte tro att det där projektet levde, jag har ett svag minne av det :) bra jobbat 12 år senare!

    SvaraRadera