måndag 24 oktober 2011

Fastnat i soffan

Min plan var att lägga upp lite bilder ikväll, men det blir inte, av den enkla anledningen att jag inte orkar resa mig ur soffan igen. Jag kom precis hem och har så extremt mycket träningsvärk - överallt! En dag i vedskogen tog totalt knäcken på mina muskler, framförallt i ryggen och armarna. Man kan ju grubbla på hur det ska gå nästa helg, då jag ska hålla i motorsågen både lördag och söndag...

Så istället för bilder blir det istället ett tips idag. Om ni inte sett Landet Brunsås på SVT, så tycker jag att ni ska göra det. Avsnitten finns här. Om ni sett alla eller något avsnitt, dela gärna med er av tankar i kommentarerna. Själv tyckte jag (som ni nog förstår) att det var en klart sevärd serie. Visst, det var kanske inte så mycket ny information, det mesta har man hört förut. Men en del saker var nyheter för mig, och framförallt fick det igång mina tankar kring vad vi egentligen äter och varför. Sen gillar jag ju Haag och Schyfferts humor också, det kan ju vara en fördel om man gör :)

I nästa inlägg utlovas bilder, men nu tänker jag sitta där jag sitter tills Nicklas kommer hem. Tur att jag har så underbart snälla vänner som bjöd mig på middag ikväll, för jag hade nog inte orkat lyfta stekpannan.

1 kommentar:

  1. Jag blir lika illamående varje gång (jag såg första avsnittet om kött) och samtidigt känner jag mig så oerhört tacksam för att ha privilegiet att få äta kött mer eller mindre direkt från naturen, inga mellanhänder.
    Det som känns mest skrämmande är att inte ens hälften av alla svenskar är medvetna om vad de faktiskt stoppar i sig och till vilket pris, både för oss själva och för djuren.
    Program som dessa får mig att vilja köpa allt direkt från bönderna, ha mina egna höns och endast ha säsongsbetonade grönsaker i kylskåpet.
    Men smakar det så kostar det och tvärt om.

    SvaraRadera