tisdag 11 oktober 2011

Förkylning

Sitter i soffan och snörvlar. Jag har funderat på om jag skulle klara hösten utan förkylning, men icke. Nåja, jag är redan på bättringsvägen och har kunnat jobba både igår och idag om än hemifrån. Jag har däremot inte haft särskilt mycket blogg-inspiration, utan när jag inte suttit och jobbat har jag försökt hålla mig från datorn. Nu när jag i alla fall har berättat hur läget är, passar jag på att bifoga en bild (som inte har något med min förkylning att göra, men ändå)

Jag fick inspiration för någon vecka sedan att bygga om den ljuskrona som suttit i gårdshuset, innan vi fick en inneboende där. Jag gillar att ha en ljuskrona i köket när det börjar bli mörkt på kvällarna, det beror nog på att det alltid suttit en ljuskrona över köksbordet hos föräldrarna under december-januari. För att då kombinera detta med den mer vardagspraktiska mentalitet som råder i vårt hushåll, byggde jag alltså om ljuskronan. Vi hade en fönsterlampa som passade utmärkt för ändamålet, så efter lite borrande och klurande blev det så här:


1 kommentar:

  1. smart! En sån skulle passa alldeles ypperligt hemma hos oss också :) Har inte tänkt på ljuskrona som alternativ tidigare...

    SvaraRadera