tisdag 3 januari 2012

Nytt år, nya projekt...

Även bloggen behövde lite ledighet i jul, därför har det varit tyst här ett tag :) Men nu är det åter till vardagen som gäller. Tisdag kväll betyder att Nicklas är i Ersnäs och bygger på race-bilen. Vilket, som mina trogna läsare förstått vid det här laget, betyder att jag jobbar med något hus-projekt. Ikväll fick jag för mig att fortsätta trappen/övervåningsprojektet. Vi hade redan tjuvkikat lite under ett matthörn och konstaterat att det låg två lager plastmatta och en masonit på vad som verkade vara ett helt okej trägolv. Så efter lite skärande och slitande och spikdragande kunde jag nyss konstatera att vi verkar ha rätt :) Tänk er hur fint det kommer att bli när vi slipat och målat både trappen och golvet!


2 kommentarer:

  1. Kommer bli riktigt snygg när det blir klart... Får komma på inspektionsrunda snart :)

    SvaraRadera
  2. Kommer ju bli skitsnyggt! :D Hur kan man gömma ett så fint golv under så många lager fult? Ska bli spännande att se resultatet!

    Själv jobbar jag på att måla om, inte riktigt lika revolutionerande men det är skönt att för göra något produktivt!

    SvaraRadera