torsdag 29 mars 2012

precis vad jag menar!

Här kommer en länk till en riktigt bra krönika av min favvo-bodypump-instruktör :) http://www.pitea-tidningen.se/helg/ase/artikel.aspx?ArticleId=6808923 

Jag försöker hålla mig till någon form av sunt förnuft-diet eller vad man ska kalla det. Efter jul ställde jag mig på vågen och konstaterade att det var dags att göra något. Eftersom jag vet att jag aldrig skulle klara att hålla någon specifik diet så bestämde jag mig för att gå efter mitt sunda förnuft. Jag är inte intresserad av någon diet som har långa listor med vad man får äta och inte får äta, speciella kokböcker och så vidare. De är nog mycket jobb att hålla reda på alla allergier, om man då skulle behöva följa ytterligare en massa regler - vad skulle vi kunna äta då? Inte mycket. Så min egna taktik blev så här: mindre mängder mat och skippa onyttigheter! Vilket i praktiken innebär inget godis, ingen läsk, ingen öl, inga chips, mindre bröd, mindre ris och potatis (pasta äter vi ändå nästan aldrig), mindre fika osv. Samt: mer träning! Hittills har det gått bra, -7kg på 11 veckor. Målet är att ta mig i mina gamla Fjällrävenbyxor, av den enkla anledningen att de är mina favoritbyxor och jag är för snål för att köpa nya. Ingen regelrätt diet och inget vanligt mål - men det funkar för mig och Åse verkar ju tänka som jag :)

1 kommentar:

  1. Bra jobbat! :D Ska låna lite motivation av dig kanske ;)

    SvaraRadera