torsdag 13 mars 2014

Att göra-listan

Förra veckan och denna har jag tagit semester från jobbet, både för att jag kände att jag inte orkade jobba heltid men också för att hinna fixa lite hemma. De senaste månaderna har jag mest bara orkat jobba, äta middag och sova, så mycket som jag velat göra och fixa har fått vänta. Efter dessa två veckor har jag "riktig" föräldraledighet, för nu kan ju faktiskt bebisen komma när som helst (är i vecka 38 nu).

Jag började min ledighet med att skriva en att göra-lista. Vissa dagar har jag kunnat kryssa flera saker på den, vissa dagar inget alls, men nu är det bara två punkter kvar. En del saker är ganska små och snabba att fixa, en del något större. Men jag gillar känslan av att ha saker att göra på lager när jag har ork och vilja att göra något, däremellan blir det mycket vila och en och annan hundpromenad.

Bland mina saker på listan fanns att fixa en ny madrass till vaggan och "klä in" sidorna på den. Detta är nu klart och en flit som jag hade när jag var liten får nu pryda den.

 
Något som stått på fixa-listan vädigt länge är att sätta upp en vanlig gardinstång i "biblioteket" där det suttit en besvärlig och inte särskilt snygg kornisch. Det blev klart för en liten stund sen :)

1 kommentar: